UX
Zlepšete konverzní poměr Vašich stránekTermín UX se stejně jako obsahový marketing stává v online marketingu stále populárnějším a za posledních pár let se masivně rozšířil i v České republice.
Co to „UX“ vůbec je?
Co UX vůbec znamená?
UX neboli user experience se do češtiny volně překládá jako uživatelský prožitek (uživatelský zážitek ze stránek – úzce souvisí s celkovými emocemi).
Cíl UX
Cílem UX v online marketingu je uzpůsobit Vaši webovou stránku tak, aby pro uživatele byla co nejlépe pochopitelná a přívětivá. To samo o sobě zahrnuje spousty technik a možností. UX je u každého projektu zcela individuální a mění se dle nabízeného produktu/služby + cílové skupiny.
Pokud máme UX vtáhnout do běžného života mimo „vody ONLINE světa“, tak jde z praxe o docílení toho, aby lidé chápali, jaký předmět drží v ruce či jaká služba je jim nabízena a jaký je účel daného předmětu/služby + co se s tímto předmětem/službou dá dělat. Problémy použitelnosti jsou všude kolem nás, jeden z hlavních principů použitelnosti je rozpoznávání možností interakce. Například u okna bychom například měli rozpoznat, že se opravdu jedná o okno, dále na jaké straně se okno otevírá a jestli jde otevřít dovnitř nebo ven.
- Analýza nákupního procesu 35%
- Správná volba CALL TO ACTION prvků 25%
- Logika procházení stránek 25%
- Správně zvolené uspořádání menu 15%
Co říkají klienti na naši odvedenou práci v rámci UX?
Příklad z praxe
Krásným příkladem z praxe jsou například cedulky „tlačit“ a „táhnout“ na každém druhém obchodě. V ideálním případě by tyto cedulky neměly být vůbec potřeba, kdyby člověk na první pohled rozpoznal, kam se dveře otevírají, jenže na první pohled to nerozpozná, a proto ho ho právě pomocí UX navádíme ke správnému řešení.
To samé, co platí v běžném životě, platí i u webových stránek a e-shopů. Spousty stránek jsou z hlediska UX špatně uzpůsobené a zbytečně tak nevyužijí svého potenciálu (malé konverze, vysoká míra okamžitého opuštění, vysoká míra opuštění nákupního košíku atd.)
Základ úspěšné webové stránky
UX design je v dnešní době opravdu základním stavebním kamenem, na kterém se staví celý úspěch či neúspěch webové stránky/e-shopu.
V MK VISION se snažíme poskytnout a strukturovat návštěvníkům stránek data přehledně a jasně, ukázat jim jen takové množství informací, které v danou chvíli musí vidět a poskytnout jim takovou možnost manipulace s daty, jakou právě potřebují.
5 důvodů, proč se v UX obrátit právě na nás
Věnujeme se UX v celém spektru problematiky – tedy nejen čistě v oblasti zlepšení konverze a míry okamžitého opuštění, ale také v dalších úzce souvisejících oblastech zlepšujících celkový dojem ze stránek.
Pod rukama nám v oblasti UX prošlo již více než 150 projektů, a to vždy s maximální spokojeností všech klientů.
Při UX se Vás snažíme osobně navštěvovat, a to nejen pro přesnější předání informací a návrh spolupráce, ale i pro Vaši informovanost o současném stavu průběhu práce – výsledcích apod.
Dokážeme pomoci jak velkým, tak malým projektům / webovým stránkám – nedělá nám problém pomoci jak nadnárodní společnosti či „monstróznímu e-shopu“ (viz reference – zoot.cz, trenyrkarna.cz, saphokoupelny.cz atp.), tak i menším firmám/projektům/e-shopům, či dokonce osobním stránkám.
Nehledáme zkratky, protože neexistují = viděli jsme hodně lidí, kteří chtěli jít zkratkou, chtěli mít všechno hned a nechali se nalákat na sliby úspěchu v řádech týdnů nebo několika měsíců. Aplikování UX změn je během na dlouhou trať, ale až se za rok či dva ohlédnete, budete se smát konkurenci, která bude stále na stejném místě hledat zkratky, aby pokaždé narazila na slepou ulici.
Jak při UX postupujeme?
V UX analýze definujeme, co je třeba v jednotlivých částech stránky upravit/vylepšit. Analyzujeme, kde návštěvníci často stránku opouštějí a proč. Procházíme nákupním procesem očima zákazníka a snažíme se přijít na nedostatečné či chybějící prvky, které zvyšují míru okamžitého opuštění a snižují konverzní poměr. Zabýváme se logikou procházení stránek, vybíráme funkce, které zákazníci mohou potřebovat, a umisťujeme ovládací prvky na vhodná místa.
Co obsahuje UX analýza
- Zhodnocení homepage
- Zhodnocení nákupního procesu
- Zhodnocení košíku
- Zhodnocení detailu produktu
- Zhodnocení CALL TO ACTION prvků
- Celkové zhodnocení a vytyčení UX chyb
Cena za UX
Cena za UX úkony záleží vždy na konkurenci v oboru, rozsahu práce a cílech. Vždy se snažíme přizpůsobit možnostem klienta, aby byl rozpočet co nejpřijatelnější.
Domluvte si s námi UX konzultaci
Napište nám, co pro Vás můžeme udělat, anebo nás rovnou kontaktujte:
info@mk-vision.cz
(+420) 777 325 351