Report roku
Čas čtení: 4 min
Práce – co se povedlo
- Stejně jako v předchozím roce jsme důkladně pracovali na akvizici férovější a zajímavější klientely. Tento bod se tedy relativně zdařil (až na pár ojedinělých případů).
- Výsledky naší práce (opět skvělá čísla plynoucí z naší práce = nárůsty návštěvníků, objednávek a obratu u našich klientů).
- Další porce cestování a trochu té volnosti a práce na dálku pro naše zaměstnance = Island, firemní dovolená v Egyptě, návštěva Barcelony, Říma a Vídně + Řecko.
- Zvýšení obratu firmy o dalších 25%
- Akvizice nových "tváří" do firmy (nový obchodní zástupce pro Moravu, nový programátor a dva copywriteři).
- Aktivní pracovní a osobní rozvoj – knihy, konference, přednášky. Za rok 2018 jsme toho přečetli, viděli a slyšeli (především z oboru online marketingu) zase o krajíc více než v roce předchozím.
- Outscoursovat/automatizovat činnosti, které nám vysávali čas a zároveň absolutně nebavili (automatizace reportů, delegování otravných činností a drobné operativy) - toto se povedlo tak na 50%
- Realizovat komplet přechod firmy na Google APPS
Práce – co se nepovedlo
- Řešit aktivněji zálohování na cloud
- Sepsat a publikovat další odborný EBOOK (zatím je venku jen ten z roku 2017 na téma nejčastějších SEO mýtů)
- Aktivněji pracovat s webem/blogem/brandem a referencemi (v roce 2018 nám nezbylo na web/blog tolik času a energie kolik bychom rádi)
- Investovat a efektivně zhodnocovat vydělané firemní peníze
- Lepší péče o stávající klienty – občas jsem se přistihli, že větší focus dáváme na akvizici nových obchodních příležitostí než na péči o letité klienty, což je velká chyba.
- Každoroční cíl (1) - omezit soc. sítě - žrout času, energie a multitaskingový ďábel. Letos se to povedlo tak z poloviny.
- Každoroční cíl (2) - zbavit se zmíněného multitaskingu a pracovat efektivněji (snažíme se co to jde každý rok)..
Cíle 2019 pracovní
- Větší péče o stávající a dlouhodobou klientelu
- Méně stresu a méně klientů co více berou (energie, čas) než dávají = pokračovat v akvizici férovější a zajímavější klientely
- Opět si zkusit práci na dálku pro část našich zaměstnanců (Norsko + Kanárské ostrovy)
- Dále postupně posouvat a vyšperkovávat delegování práce a automatizaci
- Řešit aktivněji ochranu a zálohování
- Omezit soc. sítě (to už je takový evergreen) našeho týmu + omezit multitasking – soustředit se na jednu věc a tu dokončit, zkrátka mít koncovku
- Začít investovat a zhodnocovat finanční prostředky
- Opět navýšit obrat firmy
Případová studie - smartgo.cz
Případová studie pojednává o vývoji webových stránek www.smartgo.cz, u kterých jsem se staral jak o SEO, tak o PPC. V případové studii mapujeme dosažené výsledky a vynaložené investice.
GDPR a ESHOPY - co si pohlídat
Co byste u svého eshopu měli udělat, pokud jste to ještě neudělali? GDPR mění stávající zákon o ochraně osobních údajů jen z několika málo procent. Co se diametrálně liší jsou však pokuty za porušení. Zákon o ochraně osobních údajů platí již od roku 2000.
Zaujalo? Sdílejte!
Sdílejte tuto stránku svým přátelům či kolegům...