GDPR v SEO - strašák nebo pohodář?

| 17. 3. 2018 | Ostatní, SEO | 0 komentářů

Čas čtení: 4 min

Konec května se nezadržitelně blíží a s ním poměrně rychle stoupá hysterie, co nám tedy to GDPR přinese. Co přinese celému online marketingu, to tady rozebírat nebudeme. Co ale konkrétně znamená GDPR pro SEO?

Které oblasti SEO jsou v pohodě, čili kde nezpracováváte osobní údaje:

  • Klíčová slova
  • Technické a obsahové analýzy
  • Analýzy konkurence
  • Odkazový profil

A kde zpracováváte – měli byste si dát pozor a mít zpracovatelskou smlouvu?

  • Logy

Pokud do GA a podobných nástrojů pouze nahlížíte, postačí Vám klasická NDA smlouva. Pokud ale data stahujete a jakkoli s nimi pracujete, měli byste si nechat připravit zpracovatelskou smlouvu.

Kde ještě byste mohli v rámci SEO pracovat s osobními údaji? Mohou to být třeba databáze kontaktů pro linkbuilding. Zde ale nemusíte vyžadovat souhlasy, jde o Váš oprávněný zájem. Pokud však s těmito databázemi pracujete, měli byste mít na stránkách viditelně umístěnou informaci kdo jste, jaké osobní údaje zpracováváte, za jakým účelem je zpracováváte a jak dlouho je uchováváte.

Vzhledem k tomu, že GDPR oproti současně platnému zákonu o ochraně osobních údajů přináší pouze minimum změn a že tento zákon je v platnosti již od roku 2000, neberte GDPR jako strašáka, i když se o to média celou dobu snaží a GDPR démonizují. Zkuste to vzít jako výzvu, impuls dát si věci do pořádku. Specifikovat kde, jak, proč a jaká data sbíráte. Kdo k nim má přístup. Jaké používáte nástroje. Zda jsou GDPR friendly. Máte s nimi uzavřeny zpracovatelské smlouvy? Máte správně nastaveny smlouvy se svými klienty? Zpřehledníte si tak svoje vlastní procesy a splníte tak požadavky zákona, který máte již dávno splňovat 😊

Pokud se chcete o GDPR dozvědět více, níže máte zdroje plné skvělých informací:

 

Kategorie článků

Archiv

Případová studie - smartgo.cz

Čas čtení: 4 min

Případová studie pojednává o vývoji webových stránek www.smartgo.cz, u kterých jsem se staral jak o SEO, tak o PPC. V případové studii mapujeme dosažené výsledky a vynaložené investice.

GDPR a ESHOPY - co si pohlídat

Čas čtení: 5 min

Co byste u svého eshopu měli udělat, pokud jste to ještě neudělali? GDPR mění stávající zákon o ochraně osobních údajů jen z několika málo procent. Co se diametrálně liší jsou však pokuty za porušení. Zákon o ochraně osobních údajů platí již od roku 2000.

Pokud potřebujete v GDPR poradit neváhejte se na nás obrátit

Kontaktujte nás

Nechce se Vám vyplňovat formulář? Napište nám své číslo a my Vám rádi zavoláme.





Kontaktní informace

(+420) 777 325 351
tomas@mk-vision.cz


Kde se můžeme potkat

Potkat se můžeme v těchto městech: Praha, Teplice, Hradec Králové, Ostrava, Brno

Co pro Vás můžeme udělat?

Pole označená hvězdičkou jsou povinná.





Jak jste se o nás dozvěděli?


Pin It on Pinterest

Zaujalo? Sdílejte!

Sdílejte tuto stránku svým přátelům či kolegům...

tomas-newsletter

Přihlášení k odběru

Chcete dostávat pravidelné novinky ze světa online marketingu? Žádný spam, žádné nesmysly, slibujeme.

Zadejte svůj e-mail a my se postaráme o zbytek.

Děkujeme za Vaší přízeň.

Vaše přihlášení k odběru novinek je téměř kompletní - ještě potřebujeme, abyste potvrdili e-mail, který jsme Vám poslali. Děkujeme.