Případová studie - virivkysauny.cz [PPC, SEO]

| 26. 9. 2017 | PPC, Případové studie, SEO | 0 komentářů

Čas čtení: 5 min

Pár slov na úvod

Pan Marek Hlisninovský se na nás obrátil s žádostí o marketingovou pomoc s jeho projektem virivkysauny.cz. Po úvodních jednáních jsme projekt komplexně převzali pod svou správu.

Cílem celé marketingové spolupráce bylo navýšit počet relevnatních poptávek (pomocí SEO a PPC) po jeho luxusních vířivých vanách a saunách.

Po komplexní analýze jsme zjistili mnoho nedostatků jak v samotném marketingu tak i v celkovém cílení kampaní.


 

Spravované kanály:

A) PPC (o tento marketingový kanál se staral náš PPC specialista Lukáš Bidrman)

Představte si modelovou situaci - máte agenturu, která se vám stará o PPC, ale máte nejasný pocit, že něco není v pořádku (pokud můžete ze své pozice klienta soudit). Přesně takový problém řešil přibližně před rokem Marek (majitel virivkysauny.cz). V rámci výběrového řízení na SEO služby si všiml, že se zabýváme online marketingem komplexně, a poptal u nás i kontrolu všech jeho PPC kampaní.

Už po rychlé analýze nám bylo jasné, že klient v rámci PPC absolutně nevyužívá svůj potenciál. V nastavení kampaní byly poměrně časté technické chyby (volné shody, nečtivé inzeráty včetně gramatických chyb, nevyužití všech relevantních typů kampaní apod.), ALE naprosto zásadní, byl problém v pojetí celé strategie.

Firma totiž prodává vyloženě luxusní sortiment pro horních 10% v ČR. I přesto byly klientovo kampaně nastavené na obecná klíčová slova okolo vířivek a saun, kde zákazníci vyhledávali sortiment ve zcela jiné cenové hladině (pro tuto cílovou skupinu jsou relevantní spíše vířivky z BAUMAXU do 50 000kč, nikoli vířivá vana za 500 000kč).

Po schůzce s klientem, kterému byly naše návrhy blízké, jsme v říjnu 2016 převzali řízení všech jeho PPC kampaní.

Předně jsme se zaměřili na úpravu klíčových slov ve vyhledávání, kde jsme zcela povypínali obecná klíčová slova, a začali se věnovat optimalizaci těch opravdu relevantních (ve spojení s KW jako luxusní, americké, Jacuzzi, atp.), která vyplynula z důkladné analýzy klíčových slov. Jelikož jsme řešili paralelně s PPC také SEO, nebyl problém vytvořit nové cílové stránky pro jednotlivé tématické okruhy tak, abychom maximálně zvýšili skóre kvality a relevanci vstupní stránky pro návštěvníka vzhledem k vyhledávacímu dotazu. Dále jsme změnili strategii v remarketingových kampaních a začali nově upravenými bannery segmentovat kampaň podle toho, o co projevil návštěvník zájem při návštěvě webu. Do celkové strategie jsme zařadili také čistě brandové kampaně ve vyhledávací i obsahové síti.

Touto změnou strategie se nám podařilo razantně snížit náklady na reklamu a přivádět podstatně relevantnější návštěvnost, jak dokládají následující grafy. Porovnávají posledních 6 měsíců naší správy (od 1.4. 2017 do 12. 9. 2017) se stejným obdobím loňského roku, kdy byly kampaně ještě ve správě minulé agentury. Z dat vyplývá, že jsme:

  • Snížily celkové náklady na PPC reklamu v Adwords o 21%
  • O 56% snížili míru okamžitého opuštění (34,20% vs. 78,17%)
  • O 99% zvýšili počet stránek na návštěvu (3,16 vs. 1,59)
  • O 200% prodloužilii dobu strávenou na stránce (01:07 sekund vs. 00:22 sekund)

 

1

Míra okamžitého opuštění

2

Počet stránek na 1 návštěvu

3

Průměrná doba trvání návštěvy

Konverzní poměr se podařilo za dané období zvýšit z 3,35 % na 5,22%, tedy o 56%.

Vedlejším efektem bylo i snížení ceny za proklik o 13%, což souviselo s přesnějším cílením a inzercí na relevantnější klíčová slova.


 

B) SEO

Dalším kanálem, kterému jsme věnovali náš plný „focus“ bylo přirozené vyhledávání. V rámci SEO jsme se zaměřili na obecná i longtail klíčová slova (dále jen KW), kde se nám podařilo po 8 měsících spolupráce dostat stránky na první stranu na většinu důležitých KW a tím navýšit více jak dvojnásobně relevnatní organický traffic na web.

SEO výsledky:

4 5

Navýšení organických přístupů o 116,55%

Příklady vývoje pozic:

1 2 3

Mimo výkonnostní PPC kampaně a SEO jsme se věnovali také BRANDU.



Co si z této případové studie odnést?
Vždy je důležité znát svého zákazníka (tvorba person), pokud se PPC kampaně spravují bez toho, aby se nad nimi přemýšlelo, můžete i při inzerci na (na první pohled) jasně relevantní klíčová slova úplně zbytečně přicházet o peníze. Další radou je nezanedbávat také organické přístupy (SEO), kde může tkvít mnoho skrytého potenciálu. Nechte nás ZDARMA provést audit vašich kampaní také vy.

Kategorie článků

Archiv

GDPR a ESHOPY - co si pohlídat

Čas čtení: 5 min

Co byste u svého eshopu měli udělat, pokud jste to ještě neudělali? GDPR mění stávající zákon o ochraně osobních údajů jen z několika málo procent. Co se diametrálně liší jsou však pokuty za porušení. Zákon o ochraně osobních údajů platí již od roku 2000.

GDPR v SEO - strašák nebo pohodář?

Čas čtení: 4 min

Konec května se nezadržitelně blíží a s ním poměrně rychle stoupá hysterie, co nám tedy to GDPR přinese. Co přinese celému online marketingu, to tady rozebírat nebudeme. Co ale konkrétně znamená GDPR pro SEO?

Pokud chcete stejné výsledky, kontaktujte nás!

Kontaktujte nás

Nechce se Vám vyplňovat formulář? Napište nám své číslo a my Vám rádi zavoláme.





Kontaktní informace

(+420) 777 325 351
tomas@mk-vision.cz


Naše pobočky

Praha, Na Fabiánce 36
Teplice, Buzulucká 333/35

Co pro Vás můžeme udělat?

Pole označená hvězdičkou jsou povinná.





Jak jste se o nás dozvěděli?


Pin It on Pinterest

Zaujalo? Sdílejte!

Sdílejte tuto stránku svým přátelům či kolegům...

tomas-newsletter

Přihlášení k odběru

Chcete dostávat pravidelné novinky ze světa online marketingu? Žádný spam, žádné nesmysly, slibujeme.

Zadejte svůj e-mail a my se postaráme o zbytek.

Děkujeme za Vaší přízeň.

Vaše přihlášení k odběru novinek je téměř kompletní - ještě potřebujeme, abyste potvrdili e-mail, který jsme Vám poslali. Děkujeme.