Indexovatelné filtry - jak na "chytré" SEO filtrace

| 7. 5. 2017 | SEO, Tipy | 0 komentářů

Čas čtení: 4 min

Špatné filtrace

Velmi častým problémem na e-shopech jsou špatně provedené filtrace, které "nekamarádí" se SEO což znemožňuje optimalizaci na vzniklé longtail fráze = velký deficit. Plná a správná indexace všech Vašich filtrů je pro SEO životně důležitý faktor. Bez správné indexace nemáte šanci se umísťovat na longtailové výrazy, které filtr generuje.

Příklad z praxe: ideálně řešené filtrace má například porovnávač glami.cz - zkuste si například na adrese https://www.glami.cz/panska-tricka-a-tilka/ - filtrovat jednotlivé parametry a sledujete jak se automaticky generuje unikátní URL adresa. Pokud si vyberete černé tričko ve slevě, ve velikosti S a v cenovém rozpětí 1000-2000kč vygeneruje se Vám tato URL - https://adidas.glami.cz/panska-tricka-a-tilka/cerna/1000_2000/vyprodej/velikost-s/

Jak na SEO přívětivé filtrace

Pokud chcete, aby Vaše filtrace byly dobře indexovatelné a z hlediska SEO v pořádku, je potřeba dodržovat tyto zásady:

  • Každý filtr vytvoří UNIKÁTNÍ a samostatnou URL adresu (unikátní pod-stránku/landing page)
  • Každý filtr (každá pod-stránka) obsahuje unikátní obsah - titulek, meta popis, nadpisy, obsah
  • Všechny filtrované stránky by měli být obsaženy v mapě stránek (sitemap)
  • Filtry (unikátní pod-stránky) fungují i bez JavaScriptu

Samozřejmě je pochopitelné, že v případě mnoha vygenerovaných URL pomocí filtrů (můžou to být i desítky až stovky tisíc) není reálně možné, na každou pod-stránku (která se z filtru vygeneruje) připravit zcela unikátní obsah a popisky. Tento obsah lze automaticky generovat a upravovat dle vygenerovaného filtru (aby nevznikali duplicity).

Příklad správně řešené filtrace na e-shopu

screen

K tématu si doporučujeme projít dvě níže uvedené přednášky. Jedna pojednává o tom, jak zásadní je mít na každé klíčové slovní spojení připravenou svou vlastní pod-stránku (landing page) + druhé video se věnuje právě správné filtraci z hlediska SEO.

 

Kategorie článků

Archiv

Případová studie - smartgo.cz

Čas čtení: 4 min

Případová studie pojednává o vývoji webových stránek www.smartgo.cz, u kterých jsem se staral jak o SEO, tak o PPC. V případové studii mapujeme dosažené výsledky a vynaložené investice.

GDPR a ESHOPY - co si pohlídat

Čas čtení: 5 min

Co byste u svého eshopu měli udělat, pokud jste to ještě neudělali? GDPR mění stávající zákon o ochraně osobních údajů jen z několika málo procent. Co se diametrálně liší jsou však pokuty za porušení. Zákon o ochraně osobních údajů platí již od roku 2000.

Chcete pomoci s filtracemi?

Kontaktujte nás

Nechce se Vám vyplňovat formulář? Napište nám své číslo a my Vám rádi zavoláme.





Kontaktní informace

(+420) 777 325 351
tomas@mk-vision.cz


Kde se můžeme potkat

Potkat se můžeme v těchto městech: Praha, Teplice, Hradec Králové, Ostrava, Brno

Co pro Vás můžeme udělat?

Pole označená hvězdičkou jsou povinná.





Jak jste se o nás dozvěděli?


Pin It on Pinterest

Zaujalo? Sdílejte!

Sdílejte tuto stránku svým přátelům či kolegům...

tomas-newsletter

Přihlášení k odběru

Chcete dostávat pravidelné novinky ze světa online marketingu? Žádný spam, žádné nesmysly, slibujeme.

Zadejte svůj e-mail a my se postaráme o zbytek.

Děkujeme za Vaší přízeň.

Vaše přihlášení k odběru novinek je téměř kompletní - ještě potřebujeme, abyste potvrdili e-mail, který jsme Vám poslali. Děkujeme.