CASE STUDY - stavíte nový web/redesignujete? Nezapomínejte na přesměrování!

| 21. 2. 2017 | Návody, Případové studie, Tipy | 0 komentářů

Čas čtení: 3 min

Ač se o tom neustále dokola mluví, tak se tak stále neděje - webmasteři zapomínají/nevědí (nevíme co je horší), že pokud se staví nový web, nebo se dělá redesign (a musí se z nějakého důvodu měnit URL adresy), že musí staré URL na nové přesměrovat (nejčastěji pomocí 301).

Pokud se tak nestane, hrozí totální propad pozic/návštěvnosti z vyhledávání, a to, co jste roky budovali může být mávnutím hůlky pryč!

7c3e0cef-8a08-4ef1-ab8f-d036bbaa165e


Nevěříte? Máme tu pro Vás jeden čerstvý příklad z praxe od klienta:


Web: http://www.eshop-lilie.cz/

Info: zavedený letitý e-shop s cukrářskými potřebami (průměrný traffic z organicu kolem 21 000 unikátních návštěvníků/měsíc)

Stav: ještě pár dní zpět e-shop (kvůli novému "kabátu" a neprovedenému přesměrování) zcela nedohledatelný, traffic z organicu = 0!


Paní se na nás obrátila s tím, že si nechali vytvořil nový e-shop a ze dne na den jim návštěvnost a objednávky z vyhledávačů padly prakticky na nulu. Nemuseli jsme moc bádat, abychom zjistili, že člověk (který jim nové stránky "stavěl") zcela zapomněl na přesměrování. Rovnice je jednoduchá: měnila se URL adresa -> neprovedlo se přesměrovánístarý e-shop, který měl historii, pozice a slušný traffic zmizel v propadlišti internetových dějin a místo něho nastoupil nový e-shop s nulovou historií a "nulovým SEO".

2017-02-21_18-59-02

Takhle nějak to pak vypadá v praxi, od 22.2 se web začínal vracet "do hry" díky tomu, že jsem zpětně přesměrování provedl.


Jak to dopadlo
Naštěstí se nám paní ozvala zavčas, takže se nám podařilo ze starých stránek zpětně provést dodatečné přesměrování pomocí 301 a do 3 dnů po tomto úkonu začaly pozice a traffic zase růst. 

POUČENÍ
Nikdy, nikdy, NIKDY nezapomínejte na přesměrování! V ideálním případě (pokud děláte redesign) tak zachovejte 1:1 URL + obsah a nemusíte žádné přesměrování ani řešit.

K tématu přesměrování najdete mnoho příruček a návodů, my doporučujeme přečíst tyto 4 články, kde se dozvíte vše podstatné:

Kategorie článků

Archiv

GDPR a ESHOPY - co si pohlídat

Čas čtení: 5 min

Co byste u svého eshopu měli udělat, pokud jste to ještě neudělali? GDPR mění stávající zákon o ochraně osobních údajů jen z několika málo procent. Co se diametrálně liší jsou však pokuty za porušení. Zákon o ochraně osobních údajů platí již od roku 2000.

GDPR v SEO - strašák nebo pohodář?

Čas čtení: 4 min

Konec května se nezadržitelně blíží a s ním poměrně rychle stoupá hysterie, co nám tedy to GDPR přinese. Co přinese celému online marketingu, to tady rozebírat nebudeme. Co ale konkrétně znamená GDPR pro SEO?

Potřebujete pomoci se sociálními sítěmi?

Kontaktujte nás

Nechce se Vám vyplňovat formulář? Napište nám své číslo a my Vám rádi zavoláme.





Kontaktní informace

(+420) 777 325 351
tomas@mk-vision.cz


Naše pobočky

Praha, Na Fabiánce 36
Teplice, Buzulucká 333/35

Co pro Vás můžeme udělat?

Pole označená hvězdičkou jsou povinná.





Jak jste se o nás dozvěděli?


Pin It on Pinterest

Zaujalo? Sdílejte!

Sdílejte tuto stránku svým přátelům či kolegům...

tomas-newsletter

Přihlášení k odběru

Chcete dostávat pravidelné novinky ze světa online marketingu? Žádný spam, žádné nesmysly, slibujeme.

Zadejte svůj e-mail a my se postaráme o zbytek.

Děkujeme za Vaší přízeň.

Vaše přihlášení k odběru novinek je téměř kompletní - ještě potřebujeme, abyste potvrdili e-mail, který jsme Vám poslali. Děkujeme.