9 základních ZÁSAD osobní/pracovní produktivity

| 15. 2. 2017 | Ostatní, Různé, Tipy | 0 komentářů

Čas čtení: 6 min

Můžete si přečíst desítky „chytrých“ knížek o time managementu/osobním rozvoji a ve všech se Vám dostane spousty rad a tipů, jak zvýšit efektivitu práce (některé jsou velmi užitečné, některé méně). Níže jsme se rozhodli sepsat 9 čistě praktických a (dle našeho) nejdůležitějších zásad, které jsme si ze všech těch „chytrých“ knížek odnesli a které Vás dozajista dokážou nakopnout k lepší produktivitě (nám osobně vcelku zásadně změnily náš pracovní život) 

increase-productivity


Ranní ptáče dál doskáče (a to je sakra pravda!) – ráno je lidský mozek neproduktivnější z celého dne, navíc Vás nikdo po ránu nebude „prudit“ emaily a telefonáty. Proto je tento čas ideální z celého dne na to, abyste vykonali ty nejdůležitější aktivity, které vyžadují Vaše plné soustředění.

Kdy vstát? Za nás je ideální čas mezi 5-6 hodinou ranní (chodit spát kolem 22-23h = 7 hodin spánku). Nemusíte si dávat ledovou sprchu, meditovat ani po ránu jít běhat maraton (jak spousty knih radí), stačí lehké protažení, výživná snídaně a hurá do práce.

Jak se donutit vstát? Vyzkoušeli jsme již mnohé aplikace a jediné co nás zaručeně dostane z postele je POUZE aplikace „Barcode Scenner“ – zvoník začne ve zvolený čas nepříjemně zvonit a dá se vypnout POUZE tak, že oskenujete čárový kód, který si určíte (u náš to je například čárový kód na krabičce od zubní pasty, který máme umístěný v koupelně). Nejhorší je udělat první krok, jakmile se člověk „vykope“ z postele, tak má vyhráno, k čemuž Vám tato aplikace zaručeně pomůže 🙂


Začni a půl je hotovo – jednoduché heslo a pokyn – „ZAČNI“. Zde platí jednoduché heslo: „začni a půl je hotovo“ a to je sakra pravda. Pokud se člověk do nějaké činnosti již pustí, tak jí z pravidla rovnou dokončí. Nejhorší, co můžete udělat, je začátek neustále odkládat a prokrastinovat. Řešení je zkrátka se zhluboka nadechnout a začít, uvidíte, že to pak půjde samo.


Odvalte hned po ránu těžké balvanyzačít by se mělo vždy s tou nejnáročnější/nejtěžší činností daného dne. To je pravidlo, co platí a na 100 % funguje. Lidé mají tendence dělat prvně ty nejméně náročné aktivity, na které se nemusí tolik soustředit. Ve finále to ale vede k tomu, že jim věnují většinu dne a na ty hlavní úkoly (těžké balvany) nemají v závěru dne chuť ani sílu. Úkol tedy přeložený na další den, kde, již měl být úkol jiný a začne se to hromadit = větší stres a větší nechuť k práci.


Tah na bránu/dokončování – úzce souvisí se zásadou začít. Dokončování je jedna z nejdůležitějších činností/vlastností v byznyse i osobním životě jako takovém. Všechny započaté aktivity by se měli dokončovat, spousty lidí neuplatňuje koncovku/tah na bránu a nedokončené činnosti/projekty se poté hromadí = stres se zvyšuje. Začít nestačí, co se práce započne, je potřeba jí dotáhnout za cílovou lajnu!


Multitasking je zabiják produktivity – velmi opomíjený a stále rostoucí nešvar nazývající se MULTITASKING, dokáže s přehledem zabít veškerou produktivitu a soustředěnost. Pokud nějakou činnost již započnete, je potřeba nejen jí dokončit, ale také jí věnovat Vaše plné soustředění. Pokud budete přeskakovat z projektu na projekt, do toho kontrolovat email/telefon a každých 5 minut „čekovat“ Facebook a Instagram, tak se mnohonásobně snižuje efektivita = práce Vám bude trvat mnohem déle a její kvalita bude značně nižší. Soustřeďte se vždy na jednu věc! Marc Zuckerberg to bez Vás na Facebooku tu hodinku zvládne a na emailu Vám také nic neuteče.


Plánujete na další den a vše si zapisujte – na tyto aktivity je za nás ideálním nástrojem „BUZER LÍSTEK„. Pokud budete na další den detailně plánovat nikdy se Vám nestane, že nebudete vědět čemu se máte v danou chvíli věnovat. My plánujeme svůj další pracovní den „do puntíku“ – sepisujeme si postupně (v čase) veškeré aktivity, který daný den musíme vykonat – těžké kameny, klasickou operativu (emaily, telefonáty, schůzky), čas na rozvoj + si plánujeme i volný čas a sportovní aktivity.


Každý den se naučte něco nového/někam se posuňte – další důležitá zásada, pokud budete denně jen bezmyšlenkovitě pracovat na stejných projektech a nebudete se vzdělávat/posouvat se dále, brzy ve Vás začne hlodat pocit nenaplnění. My se ze zásady každý den snažíme někam posunout/naučit se něco nového (podívat se na nějaké užitečné video, poslechnout si užitečný podcast, přečíst si část nějaké dobré knihy, přečíst si články a novinky z oboru, jít na nové školení, vyzkoušet si nějakou novou činnost apod.). I kdyby to měli být 3 zajímavé články z blogu denně, tak lepší než stát na místě a jen vykonávat (jak cvičená opice) dohodnutou práci co již znáte.


Cvičte a zdravě jezte – neseďte jen na zadku! Hýbejte se (choďte na procházky, cvičte, běhejte, jezděte na kole, běžkujete, vytáhněte ven kolo – prostě cokoli!). Není nic horšího než prosedět denně 12 hodin na zadku u PC bez jakéhokoli pohybu a pojídat k tomu řáholceký salát s rohlíkem, to Vás brzy doslova zabije. Pokud máte sedavou práci musíte to kompenzovat nějakou aktivitou. Zdravá strava je samozřejmost – pijte jen čistou vodu (3-4 litry denně), vynechte ze svého jídelníčku veškeré uzeniny, pečivo, sladkosti a mastná jídla, jezte hodně zeleniny a ovoce apod.


Odpočívejte – pokud chcete být produktivní musíte umět „vypnout“ – nelze být produktivní 7 dní v týdnu/16 hodin denně – to zkrátka není možné a praktikovat se to dá jen určitou dobu, poté (v lepším případě) začne tělo protestovat (nechuť, únava, nemoci, malá motivace) a (v horším případě) dojde na selhání a syndrom vyhoření.

Kategorie článků

Archiv

GDPR a ESHOPY - co si pohlídat

Čas čtení: 5 min

Co byste u svého eshopu měli udělat, pokud jste to ještě neudělali? GDPR mění stávající zákon o ochraně osobních údajů jen z několika málo procent. Co se diametrálně liší jsou však pokuty za porušení. Zákon o ochraně osobních údajů platí již od roku 2000.

GDPR v SEO - strašák nebo pohodář?

Čas čtení: 4 min

Konec května se nezadržitelně blíží a s ním poměrně rychle stoupá hysterie, co nám tedy to GDPR přinese. Co přinese celému online marketingu, to tady rozebírat nebudeme. Co ale konkrétně znamená GDPR pro SEO?

Potřebujete pomoci se sociálními sítěmi?

Kontaktujte nás

Nechce se Vám vyplňovat formulář? Napište nám své číslo a my Vám rádi zavoláme.





Kontaktní informace

(+420) 777 325 351
tomas@mk-vision.cz


Naše pobočky

Praha, Na Fabiánce 36
Teplice, Buzulucká 333/35

Co pro Vás můžeme udělat?

Pole označená hvězdičkou jsou povinná.





Jak jste se o nás dozvěděli?


Pin It on Pinterest

Zaujalo? Sdílejte!

Sdílejte tuto stránku svým přátelům či kolegům...

tomas-newsletter

Přihlášení k odběru

Chcete dostávat pravidelné novinky ze světa online marketingu? Žádný spam, žádné nesmysly, slibujeme.

Zadejte svůj e-mail a my se postaráme o zbytek.

Děkujeme za Vaší přízeň.

Vaše přihlášení k odběru novinek je téměř kompletní - ještě potřebujeme, abyste potvrdili e-mail, který jsme Vám poslali. Děkujeme.