Případová studie - oblekamefrajery.cz
Čas čtení: 6 min
Případová studie
Vysvětlení: případové studie se snažíme vždy vést co nejvíc srozumitelně (tedy konkrétně a jasně). Nepouštíme se do technických detailů, ale snažíme se stručně a prakticky pomocí jasně daných faktů/důkazů poukázat na efekt práce námi vynaložené.
Případová studie pojednávající o vývoji e-shopu www.oblekamefrajery.cz, u kterého jsme se starali o komplexní marketing od jeho počátku až do současnosti. V případové studii mapujeme dosažené výsledky a vynaložené investice.
Vynaložená investice do marketingu se v průběhu osmi měsíců vrátila sedminásobně.
Rychlá fakta na úvod
- www stránky: www.oblekamefrajery.cz,
- délka spolupráce: prozatím 8 měsíců (duben 2016 - prosinec 2016 a stále trvá),
- počáteční stav stránek: zcela nový e-shop, začínalo se doslova od nuly,
- celková investice do našich služeb (včetně kreditů do PPC systému apod.): 220 000 Kč,
- celkový obrat získaný díky osmi měsícům spolupráce: 3 714 616 Kč,
- celkový zisk získaný díky osmi měsícům spolupráce: 1 485 846 Kč (při klientově marži 40 % na produkt),
- investice se vrátila sedminásobně.
Úvod
Pan Bílek se na nás obrátil s tím, že staví e-shop zaměřující se na prodej pánské módy a potřebuje sestavit komplexní marketingový plán (persony, analýzu konkurence, AKW, SEO apod., zkrátka marketingový mix). Zároveň jsme byli požádáni, abychom dané aktivity, které se v plánu navrhnou a schválí, i sami vykonávali.
Marketingové kanály, kterým jsme se po dobu spolupráce věnovali:
- UX (UX analýza zaměřující se na zlepšení použitelnosti stránek, zlepšení průchodnosti/přehlednosti a optimalizace nákupního procesu),
- SEO (AKW + návrh informační architektury a navazující ON PAGE + dlouhodobé OFF PAGE = budování odkazového profilu),
- PPC (vyhledávací a obsahová síť v Adwords a Sklik + remarketing/retargeting = zaměření jak na sales, tak budování brandu),
- zbožové srovnávače (nasazení zboží a feedů na Heuréku, Zboží, Google nákupy a glami.cz + topování a kampaně),
- sociální sítě (tvorba firemních profilů na soc. sítích Facebook a Instagram + prodejní kampaně, kampaně na fanoušky a pořádání soutěží),
- webová analytika (nasazení GA, Search Console, Hotjar apod. + nastavení měření konverzí a celkového vyhodnocování jednotlivých kanálů).
Výsledky (SEO + UX)
E-shop začínal zcela od nuly (nulová návštěvnost, 60+ pozice), a to v obrovsky konkurenčním prostředí (jakým prodej oblečení na internetu bezesporu je). Přesto se nám podařilo čistě v přirozeném vyhledávání (díky SEO) za 8 měsíců spolupráce se dostat na traffic čítající kolem 10 062 návštěvnosti/měsíc (měřeno za listopad 2016).
Investice do SEO za 8 měsíců práce byla přesně 68 000 Kč, tržby čistě ze SEO činily - 969 504 Kč (při marži 40 %), tedy čistý zisk 387 801 Kč (investice jen do SEO se vrátila za 8 měsíců prakticky šestinásobně).
Výsledky (ostatní marketingové kanály)
V dalších kanálech marketingu (PPC / FB / Zbožové srovnávače) se podařilo optimalizovat práci tak, aby zisk z kampaní převyšoval sedminásobně vynaloženou investici.
Celkové shrnutí naší práce
Po trvání 8 měsíců investoval pan Bílek do naší veškeré práce (včetně kreditů do PPC/FB apod.) 220 000 Kč, což mu přineslo tržby v celkové hodnotě 3 714 616 Kč
Při jeho průměrné marži kolem 40 % na produkt je zisk čistých 1 485 846 Kč (při započítání všech rizik jako vratky, reklamace apod., které jsou u tohoto sortimentu kolem 20–25 %) se celkový reálný zisk rovná 1 188 686 Kč (investice do naší práce a do marketingových kanálů se i při započítání všech reklamací a vratek vrátila pěti až šestinásobně).
(Obr. 3 – Celkové tržby e-shopu) – obrázek v lepší kvalitě ke stažení ZDE
Konference PROJECT RESTART 2022 – zhodnocení
5. května se náš tým zúčastnil konference Project Restart od Taste Academy (za touto společností stojí zaběhlé a populární konference jako PPC restart, SEO restart apod). V článku Vám přinášíme naše zhodnocení celé této akce včetně výtažku toho nejdůležitějšího ze všech přednášek.
Případová studie - smartgo.cz
Případová studie pojednává o vývoji webových stránek www.smartgo.cz, u kterých jsem se staral jak o SEO, tak o PPC. V případové studii mapujeme dosažené výsledky a vynaložené investice.
Zaujalo? Sdílejte!
Sdílejte tuto stránku svým přátelům či kolegům...